Save a life..."Be Someone's Hero"....Be an Organ Donor

dinsdag 14 januari 2014

daaaag 2013, welkom 2014

Een hele korte terugblik op het einde van 2013 om toch een redelijk volledig verhaal te hebben uiteindelijk.

De laatste 3 maanden van 2013 verliepen voor mij niet helemaal vlekkeloos en dat is een understatement. Ik heb nog een paar weekjes in het Haga doorgebracht waarin de nadruk niet lag op mijn longen, maar op mijn psyche. Ik zat er behoorlijk doorheen. Na het Haga ben ik overgeheveld naar Amstelveen voor verdere begeleiding. Ik ben nogal een controlefreak en met cf is dat helaas vaak geen doen. Ook eiste ik veel te veel van mijzelf en legde me steeds hogere doelen op die met een afnemende gezondheid op geen enkele manier haalbaar waren, waardoor ik weer ontevreden, ongelukkig en vooral boos was op mezelf. In combinatie met gesprekken en ondersteuning van verschillende medicatie gaat dat nu wel de goede kant op. Alhoewel ik zou Astrid niet zijn als ik weer niet doorsloeg de andere kant op.

Op 2e kerstdag brak ik, voor de gezelligheid, nog even mijn enkel (opnieuw) en scheurde daarbij ook mijn enkelbanden. De middag brachten we door op de eerste hulp. Inmiddels 14 januari heb ik nu loopgips en strompel ik weer wat door huis. Ik heb mij al die tijd verplaatst op een bureaustoel die ik met mijn goede been voortduwde.  Het was dus thuiszitten en nog eens thuiszitten. 

Nu wat vrolijkers:

Jehhh, voor het eerst iets van waarde gewonnen bij de postcodeloterij en wel een reischeque. Dat is wat anders dan de jaarlijkse zak soep of bak ijs. Ik ben verder weer een beetje aan het tekenen en schilderen.
Ik schafte mezelf een mini scootmobiel aan die ook makkelijk in de auto mee kan. Na vorig jaar 9 breuken en dus maanden en maanden niet kunnen lopen of ieder geval niet makkelijk. Ik ga nu op de scoot (zoals ie gedoopt is) mijn eigen halfje brood weer halen. Wel even wennen hoe achterlijk mensen tegen je doen als je op zo'n ding zit. Ik schaar dit onderwerp toch onder iets vrolijks, want ik kan nu weer naar buiten als ik dat wil en niet wanneer iemand mij meeneemt in de rolstoel. En laat het de laatste dagen nu prachtig weer zijn.
Mijn verdere plannen voor 2014: als ik weer kan lopen dan doe ik .......................................duizend plannen: van een gedeelte van de kamer behangen tot vakantie met mijn reischeque.
Mijn motto voor 2014 is/wordt: meer genieten en kwaliteit van leven i.p.v. kwantiteit.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Astrid...
    De 13 zat in 2013.. met recht een pechjaar voor jou. Hopelijk vanaf nu een beter jaar voor je en aan jouw spirit zal het niet liggen .
    dikke knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dapper hoor!!
    Grote bewondering voor je uithoudings- doorzettings vermogen.
    Ga ervoor!!!!!!
    Liefs m.

    BeantwoordenVerwijderen

Save a life..."Be Someone's Hero"....Be an Organ Donor