Save a life..."Be Someone's Hero"....Be an Organ Donor

dinsdag 28 juli 2009

Nu 14 dagen in het Haga

Dinsdag was de grote visite, alhoewel hij was niet zo groot: maar 4 man/vrouw.
Ik had niet beter geblazen maandag, maar omdat ik vorige week een jaartje ouder geworden ben, zijn mijn referentiewaarden omlaag gegaan waardoor ik dus automatisch zonder er iets voor te doen 2 procent erbij kreeg.
Ik ga starten met Azli, maar omdat ik bijna overal zo heftig op reageer qua longen, zal dat wel in het ziekenhuis zijn. Verder krijg ik binnenkort een korset. Ik heb al tijden last van mijn rug. Als ik zit of sta, wordt de pijn steeds erger. De orthopeed is geweest en zijn diagnose is dat ik door de myopathie, die is ontstaan door langdurig prednisongebruik (de laatste 20 jaar continue), niet sterk genoeg ben om mijn bovenromp goed op mijn onderromp te houden. Ik krijg daarvoor dus een korset. Eerst was de bedoeling tot onder mijn armen, maar dat vind ik zelf niet zo'n goed idee, omdat ik 5 ribben gebroken heb en een drukkend korset lijkt mij niet zo prettig; ook niet voor de ademhaling.
Kortom, ik ben hier nog even.

3 opmerkingen:

  1. ~Ha Astrid, ik lees net je blog. Balen dat je nog in het zkh. ligt. Zo'n korset lijkt me niet echt lekker, ik hoop dat rugpijn daardoor wel minder wordt.
    Kun je je nog een beetje vermaken??

    Hartelijke groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Astrid,

    Dat is allemaal nog niet zo fijn! Goed dat ze wat aan je rug gaan doen, hopelijk helpt het!

    liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Astrid!

    Mmmm das niet fijn! Hopen dat het korset je wat gaat helpen..En dat je longen wat op gaan knappen natuurkijk!!
    Zag dat je ook smiddags traint, goed bezig hoor!

    Sterkte en veel groetjes van Noancy (je 'buurvrouw')
    (ik ben hier trouwens ook nog wel ff, ben dinsdag geswitched van antibiotica..."gezellig")

    BeantwoordenVerwijderen

Save a life..."Be Someone's Hero"....Be an Organ Donor