Save a life..."Be Someone's Hero"....Be an Organ Donor

vrijdag 18 januari 2013

2013

Op het nippertje van 2012 kon ik het Hagaziekenhuis weer verlaten, wel nog met infuus, maar heeee je bent wel thuis. Wekelijks bezoek van het Haga volgde, helaas ging mijn longfunctie maar niet omhoog en hebben we besloten met Tazocin en verhoogde dosis prednison te stoppen. In plaats daarvan gaan we nu kijken of een antischimmelmiddel mijn longen kan behagen. Hij moet, hoe dan ook, weer omhoog.

Verder ben ik begonnen met een cursus thuiskapper. Slaat echt nergens op: thuis leren mensen te knippen. Je krijgt een oefenpop erbij met echt haar. Maar hoe vaak kan je die knippen, kort is kort. De cursus is daarnaast sterk verouderd. Er staan middeltjes in die al 20 jaar niet meer gebruikt worden. Dus advies: niet doen! MAAR, je krijgt er een tablet bij. Had ik die nou net niet nodig. Wie biedt?

Ik heb sinds dit jaar een nieuw "maatje": Piet (schuilnaam). Piet komt 2 x per week mij helpen met het huishouden. Superhandig, hij komt om 8.00 uur, we drinken een bakkie koffie. Ik ga 8.15 uur naar fysio en kom 10.00 uur weer thuis en voila: huis is schoon en Piet weg. Vooralsnog bevalt mij dit heel goed.

Korte blog, maar je maakt natuurlijk niet zo veel mee, als je voornamelijk thuis hangt of in het ziekenhuis. Spannende tijden gaan vanzelf weer komen (hopelijk).

4 opmerkingen:

  1. Hey Astrid, geef mij ook zo,n Piet. Lijkt me wel wat. Naast dat ik soms ook erg weinig energie heb vind ik het huishouden een van de stomste dingen om te doen. Je maakt iets schoon en als jej e om draait kun je weer opnieuw beginnen.
    Michel doet wel (steeds meer) veel maar het is zo,n eindeloze herhaling van zetten.
    Goed dat jij nu lekker kunt gaan sporten en in een schoon huis terug komt.
    Hihi kappercursus, hoe kwam je daarnu bij?. Lijkt me best moeilijk, ik scheer onze Cash zelf maar ja als dat niet helemaal tof gaat maakt het niet zo uit.
    Groetjes maar weer en knip ze ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zet gewoon je beste schaartje voor!!!
    Houd moed!!!!!
    Je kan het!!!!
    Liefs m.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk gaat dit middel wat voor je longen doen. En tot die tijd gewoon maar fijn vermaken op je tablet!

    Successs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bah, niet leuk dat je zoveel hebt moeten kuren en dat je longfunctie niet omhoog is gegaan. Ik duim dat het schimmelmiddel gaat helpen.
    'k Vind het heel dapper van je dat je een kapperscursus aan het volgen bent. Als de pop kaal is, wie word dan je slachtoffer??? Hihihihi.
    Wél leuk dat je een tablet erbij hebt gekregen. Gewoon zelf houden, schijnt erg handig te zijn als je opgenomen ligt. (handiger dan een laptop heeft iemand mij verteld)

    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Save a life..."Be Someone's Hero"....Be an Organ Donor